Arkiv

Da har vi kjørt Rally Sørland 2011.

Det ble litt av et rally, begynte fredagen med bremseproblemer før SS-1. Bremsene bak hang seg på og låste seg på vei til SS-1. Brukte lang tid på å fikse dette før vi fikk startet på SS-1, fikk da 5 minutter og 20 sekunder i tilegg før vi i det hele hadde startet på Rally Sørland :-(

Da vi hadde fått kjørt i gjennom SS-1 og følte bilen gikk greit, tok vi fatt på SS-2. Det begynte veldig bra, men midtveis innpå etappen fikk jeg store smerter i mage og hode (hadde bare spist 1 Kvikklunch og 2 rundstykker i løpet av hele fredagen). Måtte bare komme meg igjennom resten av SS-2 og SS-3. Før SS-3 var jeg i så elendig form at jeg vurderte å stå over denne etappen å starte på nytt Lørdagen. Vi kjørte SS-3 etter mye venting og stort tidstillegg. Fikk satt bilen i parck ferme i Mandal og kjørte rett hjem for å sove…………..

Lørdagen ble noe helt annet, formen var mye bedre og vi prøvde med et tempo som ikke skulle gå utover bilen og holdt oss midt i veien. Endte opp med 2. 3. og 4. tider i nasjonal, bilen er bare helt RÅ. På SS-4 tok vi ikke i noen ting og kjørte 1 sek. raskere enn vi noen gang har gjort med gamle bilen (240`n)  :-)

Kort filmklipp fra Filmrallysorland2011

Resultatet på Rally Sørland 2011 ble heller dårlig tot sett, men vi tar med oss de gode resultatene som vi fikk og gleder oss til neste løp som er Sørlandssprinten 2011.

Vil også få gratulere Søren Snartemo, Magne Svardal, Kenneth Trysnes og Vidar Nordbø med fantastisk kjøring og gode resultater.

Da har vi kjørt Rally Hedemarken 2010.

Vi annkom med ny kartleser for anledningen (Stein Henning Birkely), han kunne lese noter så det holdt.

Startet veldig forsiktig på SS-1 og tok i litt på SS-2. Når vi ankomm SS-2 fikk vi sjokk over hvor dårlig veien var, og enda mer sjokk da vi kom på noe av samme veien på SS-6.

Vi fikk feil tid på SS-3 på dataen, grunnet kråkeskrift av funksjonærene på målgang. Skulle hatt tiden 10.37.5. Gadd ikke klage på tiden når vi kom til mål da vi punkterte på SS-6 og tapte 6-7 min. Da var pallplassen unna rekkevidde allikevel.

Vi i Kittelsen Rallyteam gratulerer Jan Ova Branes og Kim Andre Hjamlarsen med 1. og 2. plass i nasjonal. Kjempe kjøring av dem.

Nå blir det en pause i rallykjøringen frem til neste år. Da skal vi kun kjøre de løpene som går på sørlandet.

Går alt i boks til neste år kommer vi med flere overaskelser på bilen

Da har vi vært å kjørt Rally Trøgstad 2010, det ble ikke helt den turen vi hadde håpet på.

Startet med 5. tid på SS-1, her hadde vi ikke flyt på bilen i det hele tatt. Reserverte meg utrolig mye, og da vi kom til mål viste det seg at clutcharmen i gearkassen hadde vridd seg og jeg klarte ikke å fri clutchen.

Startet på SS-2 uten clutch og det måtte jo gå som det gikk, mistet veldig fokus fra kjøringen. Satset for hardt over et krøn, hoppet høyt og ut av veien (GAME OVER) :-(

Det eneste som skjedde med bilen når vi kjørte ut var at lenkearmen på høyre side var bøyd. Men etter at kl.3 kom så var det en Fiesta som prøvde å ta samme vei som meg. Det endte galt og Fiestaen stoppet jo selvfølgelig i vår bil :-(

Da har vi kjørt Aurskog-Høland Rally 2010.

Var litt rustne på SS-1 og prøvde å ta igjen på SS-2, da vi kom halvveis inn på etappen traff vi en stein på ca. 30cm. i omkrets og slo i stykker både dekk og felg. Måtte kjøre rolig inn til mål og tapte ca. 8-9 sek. kontra konkurrentene. Fikk byttet hjul på vei til SS-3 og satte beste tid på SS-3 :-) noe vi også gjorde på SS-6 som var samme SS, men man får ikke så mange sekunder på konkurrentene når etappen bare er 7-800 meter lang. Følte vi hadde et bra tempo inne etter SS-6.

Da vi skulle til å starte på SS-7 skulle jeg trykke clutchen inn for å sette bilen i 1. gir, men da smalt pedalen i gulvet og niks clutch. Var en stålomspunnen slange som var blitt gnisset hull i (noe jeg ikke trodde kunne skje).

Å kjøre resten av løpet uten clutch hadde gått, men sist vi gjorde det røk både gearkasse og utveksling. Da vi gjerne ville kjøre Trøgstad rally om 14 dager så la vi inn bruttskjema. Lå på 3. plass etter SS-6 kun 14 sek. etter leder Ole Morten Korsmo. Da ble exit Aurskog-Høland Rally 2010.

Her er litt innboard fra SS-1-5:

SS-1     SS-2     SS-3    SS-4    SS-5

Da har vi kjørt Rally Sørland 2010

Det gikk kanonbra, lå lenge å fightet med Søren Snartemo/BOB. Før de to siste SS-ene lå vi 11-12 sek. etter dem. La inn et kanontempo på SS-8, men på den 1km lange lindlandsletta røk servoreima og da ble volvoen helt umulig å kjøre veldig fort med. Innså derfor at vi måtte roe tempoet og safe 2. plassen.

Gratulerer til Team Snartemo/Bessesen.

Takk til serviceteamet som var med (Jim og Alexander var ikke med på lørdagen og kom derfor ikke med på bildet) Bildet er hentet fra Lindesnes Avis

Her fant jeg jaggu meg film av ansvarlig for at vi måtte rette Volvo Orinalen:

http://www.youtube.com/watch?v=jT3pe7X8l7E

Da har Team Holmen Motorsport kjørt rallyløp for første gang og det endte med seier. De vant kl. 19 debutanter og kom inn til 26. plass totalt. Ikke galt i en bil som ble «ferdig» dagen før. Bilen fusket vist litt så vi får ta en titt på den før Rally Sørland Var kansje derfor de kom til mål i de elednige forholdene det visst nok var i Stavanger.

Da er bilen levert til Team Holmen Motorsport, ble ganske hektisk de siste dagene med å få bilen ferdig. Håper de blir fornøyd med bilen, synes den ble ok :

Da har vi strøket ut skrukkene som Vovlo Org. hadde, begynner å montere til mandag. Team Holmen Motorsport skal på syning av bilen i dag Søndag 11. April. De får vel sjokk og tror nok ikke bilen blir ferdig til førstkommende lørdag og Rally Stavanger.

Må også få takke Ole Petter Stokkeland (Ole`s Billakkering) for en fantastisk innsats i lakkboksen. Tusen takk Ole Petter :-) Etter at vi hadde fått karosseriet på hengeren klarte vi å «miste» bil og henger fra trekkbil. Henger og bil forsvant ned en skråning og ved all flaks det går ann å ha, var det bare å trekke opp henger og bil med traktor (Ole Petter). Ikke en skramme på det nylakkede karosseri :-)

Her er bilde av et tomt karosseri

Vi holder for tiden på med total makeover på Volvo Org. som skal leies av Team Holmen Motorsport. Bilen kommer i ny farge (samme som Nasonalbilen) Bilder kommer.

Ellers skal Nasjonalbilen gåes igjennom på alle punkter slik at den er klar før Rally Sørlandet 30.April-1. Mai.

Her er et mimrebilde fra tidligere RS:

Da har vi vært å kjørt Rally Finnskog 2010.

Startet utrolig «bra», dro av på SS-1 etter ca. 1 km. Stod å spadde i en evighet. Kom oss videre med stor hjelp av 4-5 tilskuere (tusen takk til Dere).  Tok det litt mer piano på ss-2, på SS-3 var det bare helt konge veier. Har aldri hatt det så gøy på snøføre. Vi endte opp med utelukkelse da vi hadde brukt for mye tid på SS-1 og oversteget maxtiden på etapen. Takker for bildet vi fikk tilsendt fra fam. Fjeld.

Etter mye mas på SS-1 glemte vi helt å sette på innboard kamera, kom på dette da vi skulle starte på SS-4. Vi har innboard fra SS 4 og 5:

Rally Finnskog SS-4

Rally Finnskog SS-5

Her er også litt outboard : Rally Finnskog SS4  Med alle deltakere.

Nå venter sommer sesongen og favorittundelaget grus :-)    Rally Sørland er første løp, men vi har mye å gjøre da vi bygger ny Volvo Org. bil. Den skal leies av Holmen Motorsport i Rally Stavanger og Rally Sørland.

Rally Finnskog 2010

Neste løp blir Rally Finnskog ved Kongsvinger den 20.2.2010, da starter nasjonal klasse først og slipper da å kjøre i de ergelige sporene i første runde. Skal bli morro å se om vi henger med når det ikke er spor, fant ut på MR at jeg sliter fælt med tempoet når det er sporete og trangt.

Vi skal filme innboard fra løpet og skal legge ut film uansett kjøring :-)

Da har vi vært å kjørt Mountain Rally 2010. En ting er sikkert, tempoet må opp 100 hakk  for du verden så seint vi kjørte. Føler jeg har mye å gå på, men er veldig usikker på underlaget som variere utrolig mye kontra grus og asfalt. Før neste løp Finnskog Rally så må det trenes «mye», får ta en prat med Gelius slik at vi får trent litt mer. Har filmet innboard fra løpet, men jeg er så flau over min egen kjøring at jeg velger ikke å legge den ut.  Film fra neste trening skal legges ut.

Da har vi også fått motoren tilbake fra overhaling, måtte bytte Stempler, Blokk og Veiv kort sagt hele bunnen bortsett fra rådene. Motoren går sinnsykt fint nå så vi gleder oss til test førstkommende lørdag 6. januar. Det blir enten på Goksem eller på isen ved Bortelid hvis den er klar.

Da har vi fått mail fra Jan Egil Jensen i NBF om at våre søknader er behandlet og godkjente :-) Nå skal det bli treninger fremover, skal også få opp en egen nettside på Goksembanen. Vi gleder oss.

Da har Pål og undertegnede vært juryaspiranter under avviklingen av Rally Hedemarken, skulle gjerne ha kjørt selv. Må bare få sagt det en gang for alle til Dere som arrangerer rallys, Dere gjør en jobb som vi utøvere ikke fatter hvor mye arbeid det ligger i å arrangere rally. Tusen, tusen takk for at Dere tar den jobben med å arrangere rally.

Pål og meg hadde en fin dag sammen med juryen i Rally Hedemarken, fikk sett hvordan et rally produseres av fantastisk dyktige folk.

Nå er vår søknad om jurylisens sendt til KAK, så får vi håpe de godkjenner oss og sender en anbefaling til NBF. Tvi,tvi  :-)

Vi må desverre stå over Rally Hedemarken 2009 :-( grunnet alle 4 stemplene hadde gått for varme i Sverige (TV-Svängen). Sprekk i blokk igjen og nå takket stemplene helt for seg, kjiiiipt. Nye stempler og blokk er allerede på plass, men rekker ikke å få alt ferdig til Hedemarken da jeg må på reise med jobben (tirsdag og onsdag). Ville ha testet før en evnt. start i Hedemarken og det rekker vi ikke.

Vi blir å se på Hedemarken som Juryaspiranter, da kan vi senere selv stå ansvarlig for treninger og motorsportdager på Goksembanen :-) Lykke til til alle som skal opp å kjøre Rally Hedemarken, vi er kjempe misunnelige…

Rally_TV_Sv__ngen_09_1.jpgskann0001.jpg

Da har vi vært i Sverige Hörby og kjørt Rally TV-Svängen 2009. Det begynte veldig fint, lå på 2 pl. i klassen kun  2,9 sek. etter leder. På nest siste strekke SS-7 begynte motoren igjen å få problemer, slukte vann og en temp som gikk opp og ned. Kom oss igjennom siste etappe på tomgang, men tok ikke noen sjangs på å detonere motoren til mål i Hörby og ble tauet inn til mål. Da måtte vi desverre legge inn bruttskjema og takke for oss. Vi hadde fått en 3. plass om motoren hadde holdt til mål. Synd :-(

Bortsett fra dette så hadde alle 3 teamene en kanon tur, Kenneth Trysnes og Jøran Eriksen vant C-klassen for 2WD (Gratulerer så mye, dette har dere fortjent) For Trond-Arne Berg og Kristine gikk det ikke så bra, rullet på siste SS og måtte bryte etter å ligge an til en 4. plass.

Når det gjelder selve rallyet så må vi bare ta av oss hatten for arrangørene som fikk unna 211 deltakere fra kl 10.00 til 19.00 inkluder premieutdeling, og alle var fantastisk hyggelige. Kommer gjerne tilbake for å kjøre dette rallyet.

Her er innboardlinker til 3 av etappene:   TV-Svängen 2009 SS-1

TV-Svängen 2009 SS-2

TV-Svängen 2009 SS-3

Lørdag 29.8.09 var vi oppe med 2. pulje av Volvo Maskin Service, kjørte fra kl. 11.00 til 14.00. Litt regn innimellom ellers fin dag. Klarte å kjøre i stykker Volvo org. og Omegaen igjen :-) . Mellomakselen på Volvoen ble vridd tvers av og ett av opphengstagene til bakakselen ble revet av. Var veldig mye «vaskebrett» i veien denne dagen, får håpe på bedre vær førstkommende lørdag. Nasjonal Volvoen fikk vi ikke riktig toppaking til i tide så denne ble hjemme.

Da er bilene snart klare igjen, vi skal opp å kjøre med andre bolken fra Volvo Maskin Service Lørdag 29.8. Toppen på Nasjonalbilen måtte freses «litt» så i morgen  27.8. regner jeg med at den er i form igjen :-) Har fått byttet gearkasse på orginalen og fikset Omegaen.

I mellomtiden til rally TV-svängen blir det litt sponsorkjøring, i dag 22.8. hadde vi med oss Volvo Maskin Service. De hadde en fin dag på skogen, vi kjørte i stykker 3 biler i dag. Da er det bra satsning.

Vi hadde også med oss Anders Storhei som fyllte 50 år og familien hadde sponset en tur i rallybil for ham. Vi spente ham fast og ga gass, her er innboard fra kjøringen: Anders Storhei`s 50-års feiring i rallybil Klarte jo selvfølgelig å ta toppakningen igjen, nå må vi gå skikkelig til verks på toppen. Godt det var her den gikk og ikke i løp.

Gratuler med 50-års dagen Anders :-)   Hilsen 2XKITTA

Da er det meste i boks til at vi reiser til Sverige igjen for å kjøre Rally TV-Svängen 12.sept, håper det går bedre i Sverige enn det gjode i vår. Får håpe vi kommer til mål, skal bruke løpet som oppkjøring til Rally Hedemarken som går to helger etter dette løpet.

Foreløpig er vi 3 team som reiser Kenneth Trysnes/Jøran Eriksen, Trond Arne Berg/Kristine og 2 *KITTA. Håper fler vil være med….

Her er påmeldingslisten: TV-Svängen 12.sept. 2009

Her er noen innboard fra 2008:  TV-Svängen SS-1 SS-5 SS-7 Lightspeed Motorsport

Da har vi kjørt Rally Grimstad 2009, det begynte så bra. Vi hadde fin flyt og Roy Kristiansen koste seg i kartleserstolen. Løpet begynte virkelig galt da vi ble møtt av en dame i sin privatbil i motsatt retning i slutten av første fartsetappe :-( Senere viste det seg at Jarle Lippert hadde nesten truffet henne, men valgte å kjøre i autovernet. Dette kunne blitt fatalt for kvinnen og Lippert om ikke han hadde reagert slik han gjorde. Denne etappen ble da selvfølgelig strøket og vi fortsatte på SS-2.  Her ser jeg at vi har fått tiden fra SS-5 fordi vi kjørte på denne tiden her og i tidsboka har vi 3.03. på SS-2. Det ble mye rot med det meste i Rally Grimstad 2009, håper dette blir ordnet i 2010. For vår del endte det med knekt stikkaksel på starten av SS-6, ble stående her.

Innboard SS-1: Rally Grimstad SS-1

Innboard SS-2: Rally Grimstad SS-2

Innboard SS-3: Rally Grimstad SS-3

Innboard SS-4: Rally Grimstad SS-4

Neste løp er Rally TV-Svängen i Hörby Sverige, 12.sept. d.å.

2 dager igjen, skal ut i garasjen for å sjekke de siste detaljer i kveld. Har også fått tak i regndekk til Grimstad, men håper på tørt.

Nå er det bare en uke til teknisk Rally Grimstad og bilen ble klar i går, har satt på asfalt dempere og fjærer + stabbstag foran og bak. Roy Kristiansen har fått notebok og innboard fra i forfjor, så kan han pugge noter :-)   Vi skal ha startnummer 5 etter Rally Grimstads lister, vi gleder oss stort. Det er hele 17 startende i vår klasse, så dette skal bli kanon tøft å henge med.

Her er Rally Grimstads hjemmeside: Rally Grimstad 2009

Her er startlisten: Startliste Rally Grimstad

Agder Bilskade hadde sin dag på Goksembanen her er en video fra de fikk sitte på i Rallybilen:   Agder Bilskade får seg luftetur

Har Deres firma lyst på en slik eventdag er det bare å ta kontakt, se info på egen meny.

Da har vi kjørt Vigelandsprinten 2009 og det gikk endelig vår vei, vi vant klassen og ble nummer 2 totalt av 28 biler. Takk til KAK og NMK-Konsmo som arrangerte et kjempe fint rally på kanon veier. Håper det blir løp til neste år igjen…

Her er innboard fra SS-1:    Vigelandsprinten 2009 SS-1

Viser seg at det var toppakningen som var årsaken, hadde blåst bort ringen mellom 3. og 4. sylinder. Går alt etter planen er vi klare til Vigelandssprinten :-)

Det ble nok en nedtur for Kittelsen Rallyteam i Rally Trøgstad, etter siste veidele på SS-3 begynte effekten i motoren å svikte. Gikk bare på 3 sylindre, slo av hovedstrømsbryteren og rullet de siste 6-700 meterene til mål. Har ikke kløyvd motoren ennå så vi vet ikke hva problemet er. Er ellers fornøyd med etappetidene da vi ikke tok noen som helst sjanser og bremset alt for tidlig inn mot svinger og sjikaner.

Vi har innboard fra SS-1 og SS-2, disse vil bli lagt ut i løpet av kort tid. Så får vi se på motoren til uka og så kan vi se om vi rekker Vigelandssprinten.

Her er en foreløpig link til youtube:   Rally Trøgstad SS-1/2 2009

Rally_Tr__gstad_2009_3.jpg

Rally_Tr__gstad_2009_1.jpg

Da er vi klar, byttet clutch hos Kviserud og beddet inn bremser på vei til teknisk. Vi gleder oss :-)

Da er vi nesten klare for Rally Trøgstad 2009, har skrudd mye på bilen i det siste. Trodde først det var trøstelageret i clutchen som var gåent, det var det også. Men det viser seg at en av lamellene i clutchen også er ødelagt. Har tatt ut alt og satt bilen på henger, kjøper ny clutchlameller hos KRB-Trading i morgen og har vært så heldig å få lov til å sette den inn hos Jørgen Kviseruds garasje (tusen takk Team Kviserud).

Reiser fra Kr.sand kl 06.30 fredag morgen, så dette blir en lang dag. Kjøre Rally Trøgstad SKAL vi bare  :-)

Det ble en kort visitt i Aurskog-Høland Rally 2009, etter at vi startet på SS-1 fant vi ut at arbeidet vi hadde gjort med bakakselen virket litt for godt. Bilen satte seg så pass bak at mellomakselen traff gulvet og slo skjeivt et kryss. Sånn går det når vi ikke har fått prøvd bilen før et rally. Neste gang står vi helller over gjennomkjøringen for å få testet bilen før et løp.

Vi måtte bryte etter SS-1 da det ikke var mulighet for å kjøre videre slik som bilen var og i forhold til de etappene som lå foran oss.

Neste løp er om 14 dager og er Trøgstad Rally, håper det går bedre der.

Da er bilen endelig ferdig, har skrudd og mekka frem til avgang. Trodde jeg var ferdig med slikt, men den gang ei. Har fått  4-link oppheng på bilen, ser ut til å fungere perfekt. Nå setter bilen seg godt bak når man akselererer, skal bli gøy å se hvordan dette oppfører seg i Aurskog-Høland. Skal også prøve Khumo dekk har aldri prøvd dem før, men en gang må jo bli den første.

Da vi ikke har noen poeng i Norgescupen i år etter vintersesongen, håper vi å kunne sanke noen poeng her. Veldig mange til start i Aurskog-Høland så det blir gøy å se hvor vi havner på lista.

Nå er det ikke lenge til Aurskog-Høland Rally, vi gleder oss :-)

Da har vi fått sett litt på bilen og fatter nå hvorfor vi ikke hadde bedre tider på fredagen spesielt. Bakakselen er bøyd på venstre side og øvre fourlink-stag er knekt igjen, nå blir det nye 4-link kasser og skikkelige armer. Ny bakaksel er bestilt fra Bjarne Johansen Bildemontering AS (tusen, tusen takk), skal også ta med en ny forstilling (bærebruer) i samme slengen. Høyre bakskjerm er banket ut og klar for sparkling og lakkering og da har vi litt å gjøre frem til Aurkog-Høland 6. Juni.

Skal få tatt noen bilder av bilen i løpet av uka.

Rally Sørland 2009 dag 2.

Etter en kjempe fight med Olaf Sørli måtte vi gi tapt på SS-8 kun 2-3 km. før mål. Slo bort i en stor stein og bøyde lenkearmen, da sto venstre forhjul inn i innerskjermen og da vi kom til første venstresving gikk bilen rett frem. Vi dumpet så vidt bort i en fjellskråning og kom ikke videre (game over). Dette var utrolig synd da vi ledet og hadde satt opp et kanon tempo etter at team Sørli tok inn mye på oss på SS-5. Tok tilbake ca 3 sek. på SS-7, men det holdt jo ikke til mål. Må bare gratulere team Sørli og lover renvansj i Rally Sørland 2010 :-) .

For Team Kittelsen var dette løpet en bekreftelse på at vi nå kan henge på de beste når alt stemmer, så får vi se om en måned når vi kommer til Aurskog-Høland Rally? Klarer vi da og henge med på notene etter kjempe smellen fra i fjor :-)   Se bilder lenger ned på siden.

Rally Sørland 2009 dag 1.

Etter en dag/kveld med kjøring er vi så heldige at vi ligger på 1. plass i klassen. Ser på tidene fra i fjor så ligger vi langt etter skjema, men alle de andre i klassen har også dårligere tempo enn i fjor. Følte i går at det ble veldig stakato med kjøringen, skal prøve å få mye bedre flyt i dag på de siste 5 etappene. Vi har jo bare kjørt 1/3 av løpets lengde, så mye kan skje i dag. Vi gleder oss til å ta til i dag :-)

Da er vi klar for Rally Sørland 2009, bil har vært gjennom teknisk og godkjent. Vi skal ha gjennomkjøring i morgen tidlig og så er det fullt attack i morgen kveld og i overimorgen. Måtte bytte panser for å få lyktepoden til å sitte, derfor kjøres fredagen med sort panser. Lørdagen er vi klar med det riktige panseret.

Fører og kartleser gleder seg veldig, vi ses på skogen :-)

TRENING GOKSEMBANEN

I går Lørdag 25. April var vi oppe på Goksembanen å trente til Rally Sørland 2009, hadde innstillingene fra i fjor og de stemte veldig bra. Vi gleder oss til 1. og 2. Mai :-)

Har hatt trøbbel med DV-kabelen til kameraet så innboard fra Stavanger er litt forsinket, men nå er filmen sendt til Web-sjef så da ordner det seg nok i løpet av kort tid.

Rally Stavanger 2009

Da har vi kjørt Rally Stavanger og det gikk riktig så godt, vi endte opp som nr. 2 i kl.9 og 6. plass totalt i rallyet. Tror Ramleth (kartleser) ble «litt» forskrekket da vi snurret på siste runde av SS-1 i «høyfart», kjørte videre uten en skramme på bilen :-) Video fra kjøringen vil bli lagt ut i løpet av uka. På TV-kanalen Sport N i viasats programpakke blir det sendt fra Rally Stavanger nå på Onsdag 29.4.09, kansje er vi med :-)

Rally_Stavanger08_1.jpg

Da er det klart at det er Anders Ramleth fra Volvo Maskin Service AS som skal sitte på som kartleser i Rally Stavanger 18.4.09. Skal prøve på å sladde litt og underholde kartleseren «litt» :-)

Utleiebilen (Volvo 242 Org.) skal også kjøres av Kjell Rune Strømstad og Glenn Marvin Lee som jobber hos Bjarne Johansen Bildemontering AS. Kjell Rune har vært i Egersund for å ta førerlisens, skal se han ender opp med egen bil etterhvert ??

Innboard fra løpet vil bli lagt ut på siden kort tid etter løpet, håper vi kommer lenger en i Sverige !!

Vi i Kittelsen Rallyteam gleder oss til Rally Stavanger

Anderslövsrallyt 2009

Har fått sett på bilen og det viser seg at det er bensintilførselen som er problemet. Pumpene går, men det kommer for lite bensin til forgasserne. Skal demontere hele bensinsystemet for å sjekke.

Da har vi kjørt Anderslövsrallyt i Svergie, det ble ikke lange turen for vår del. Etter 2 km begynnte motoren å fuske og ville ikke dra, måtte kjøre inn til siden. Tror det enten er et elektronisk problem eller toppakning. Innboard fra den lille kjøreturen vil bli lagt ut om kort tid.

De andre teamene fikk også litt problemer, bortsett fra Magne Svardal og Eirik Spilling som kjørte inn til en fin 13. plass i kl. 3 A-førere 2WD.

Team Trysnes og Eriksen i Opel Kadett kom til 4. etappe og knakk alle 4 hjulboltene foran på venstre side og måtte bryte.

Team Berg og Olsen kom halvveis i løpet og da syntes Berg at han hadde utfordret skjebnen så mange ganger i lånt bil at han ville kaste inn håndkle :-)

Må ellers få takke arrangørene i Anderslövsrallyt for et fantastisk bra gjennomført rally, alt på en dag (teknisk,innsjekk,løp og premieutddeling umiddelbart etter siste bil i mål). Her bør norske sprintrally-arrangører lære litt, 125 deltakere og alt gjennomført på 9 timer. Hele opplegget kostet kr. 1.600,- SEK/1.300,- NOK, dette inkl. noter. Kanon veier og mye publikum.

Vi kommer sterkere tilbake neste år, alle teamene var enige om at dette løpet var kanon oppladning til Rally Sørland.

Da har vi trukket ut den av sponsorene som skal få mulighet til å sitte på som kartleser i Rally Stavanger 18.4.09.

Dette ble:   Volvo Maskin Service AS

Vi gratulerer og tar kontakt med ansv. hos Volvo Maskin Service AS

Volvologo.gif

Da er det kommet en hjemmeside på treningsveien hos Fam. Goksem ved Skarstad skytebane i Lindesnes kommune :  www.goksembanen.no

Samt en bloggside: http://goksembanen.blogspot.com/

Dette er en unik mulighet for alle rallyfrelste til å få trene til en overkommelig pris. Veien er en helårsbane som blir vedlikeholdt vinterstid som sommertid, men det avhenger at flest mulig benytter seg av banen. Da blir det økonomisk mulig for grunneier (som er en ihuga rallyfrelst person) å holde denne veien i topp stand.

Opplegget for å få mulighet til å trene er som følger:  Alle bileiere som vil bruke veien ofte setter in kr. 1.000,- på kontonr. 6325.10.21777 (husk merk navn på betaler) kan også betales direkte til grunneier (Kåre Goksem). Etter dette betaler fører/bileier kr. 1.100,- til grunneier for hver gang man vil opp å trene. Summen på trening er økt med 100,- , grunnet forsikringer.

Håper mange av Dere vil benytte dere av denne unike mulighet som ligger i denne banen. Må også få takke Fam. Goksem for at de legger forholdene tilrette slik at vi kan få en slik treningsmulighet.

KITTARALLY.NO GOES TO SWEDEN

Da er det klart at vi er 4 team fra Sørlandet som skal til Anderslövsrally i Sverige den 4. april.  Teamene er som følger :

Kenneth Trysnes & Jøran Eriksen  Opel Kadett  C-fører 2 WD

Trond Arne Berg & Kjell Olsen     Ford Escort    C-førere 2 WD

Magne Svardal & Eirik Spilling     Mazda RX7   A-førere  2WD

2 X KITTA                               Volvo 242        B-førere 2WD

Vi gleder oss som bare det, litt lang kjøretur. Men det går vel greit når vi til vanlig er vant med 6-7 timers kjøring i Norge, så skal vel 9-10 timers kjøring i Sverige hver vei gå greit :-) .

Rallyet er på 4 SS som går to ganger og 3.8 mil fart totalt. Alt arrangeres på lørdagen.  Innboard fra rallyet vil bli lagt ut kort tid etter løpet.

Det blir ingen kjøring på Teamet i Numedalsrally 2009, fører må på seminar med jobb. Heldigvis teller ikke løpet i noen cup, men dette er et av de tøffeste vinterrallyene i Norge. Vi får prøve til neste år.

Nå gjør vi oss klar til Rally Stavanger og da skal en av sponsorene være kartleser, loddtrekning vi bli foretatt i løpet av Mars måned. Vi annonserer hvem det blir etter at den heldige vinner er kontaktet. Vinneren skal få seg en skikkelig luftetur.

Vår pappa og teamsjef er gått bort.

Det er med stor sorg vi medeler at vår pappa og teamsjef har gått bort. Pappa gikk bort 11.02.2009, 62 år. Du ble tatt bort fra oss så alt for tidlig. Pappa var den som gjorde det mulig for oss å kjøre, han hjalp oss med uendelige varetellinger, mot og oppbakking både på rallyturer og ellers.

Tusen takk for alt Pappa, du vil alltid være med oss.

Marius, Pål og Rune.

Da har vi kjørt Rally Hadeland eller dvs. vi startet i rallyet :-)   Vi startet med å treffe en høyball i 2. svingen på SS-1, men tapte kun 5-6 sekunder da vi kom videre igjen med en gang. Etter at vi hadde kommet halveis inn på etappen tok vi igjen en konkurrent som hadde dratt av og kommet videre igjen. Sa til broder(kartis) at kansje vi skulle ta å legge oss litt lenger bak så vi kunne se noe. I samme øyeblikk kom vi inn i en 1H til 1V og så ingen ting, det gikk som det gikk og vi satt godt plantet i høyre brøytekant etter 1V svingen. Her ble vi stående så lenge at maxtiden ble oppbrukt. Synes synd på Team Bredesen og Team Branes som ble heftet stort pga. dette. Vi fikk kjempe hjelp av 5-6 publikum som hjalp stort med å få bilen løs (stor takk til Dere) da vi kom til mål var maxtiden brukt opp og vi hadde ikke oljetrykk under 3000 omdr., så det var bare å kjøre på høyt turtall ned til service. Da var det bare å få bil på henger å komme seg hjem.

Motor må opp å sjekkes og må få på en ny høyre frontlykt og forskjerm, så er vi klar igjen. Neste løp blir Rally Stavanger 18.4.09.

rally_Hadeland_09_3.jpg

Da er vi klar for Rally Hadeland 2009. har vært hos Trond Stensbøl for å justere motor etter veivbytte og bananmanifoil :-) Den fungerte perfekt og resultatet ble 249 HK og 27,5 Kg i moment. Får vel neppe brukt for alle disse hestene i Rally Hadeland.

Vi gleder oss :-)

Sigdalsrally 2009

Det er med stor skuffelse vi heller ikke får bilen klar til Sigdalsrally, kommer til å bruke hele kommende helg på å få bilen klar. Den skal også til Trond Stensbøl for justering etter at vi har byttet veiv og grenrør +++.

Rally Hadeland skal kjøres om vi så må ta Volvo orginalbilen, bruker ikke denne i Sigdal da det er nasjonalbilen vi trenger kjøretrening med.

Slenger med noen bilder av avkjøringen i Aurskog-Høland Rally 2008:

Aurskog_08_1.jpgAurskog_08_4.jpg

Aurskog_08_6.jpgAurskog_08_8.jpg

Romjulsrally 2008

Da har vi kjørt Romjulsrally, det ble ikke noe med Nasjonalbilen da den ikke ble ferdig. Har gått til anskaffelse av en Volvo 242 Orginal og denne ble brukt i rallyet.

En ting er sikkert; det er stor forskjell på å kjøre en Orginal bil kontra Nasjonal. I Orginal Volvoen måtte man passe på å ikke miste farten gjennom svingene, så det gikk stort sett på 3. og 4. gir på etappene. Da hadde man ingen makt til å akselerere ut av svingene, og måtte vente på at bilen gjorde sitt.

Vi endte opp med en 6. plass i kl17(A-B førere) og en 48. plass totalt. Resultatet er ok, vi kjørte midt i veien og hadde ikke noen tilbud.

Nå er det full jobb med å få ferdig Nasjonalbilen til Sigdalsrally 10. Januar 2009, håper vi rekker det :-)

romjul08_3